Klachtenmelding en vertrouwenspersoon

Waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt. Niemand is volmaakt en dat geldt ook voor de mensen die in het onderwijs werkzaam zijn. Gelukkig kunnen fouten worden hersteld. De eerste stap is dat u contact zoekt met de groepsleerkracht. Komt u er samen niet uit, dan kunt u bij de directeur terecht. 

De klachtenregeling
SKO de Streek heeft een klachtenregeling vastgesteld voor alle negen scholen. Voor meer informatie kunt u terecht op de website van SKO de Streek

De klachten
Klachten kunnen gaan over het gedrag of de beslissingen van ieder teamlid. Een klacht kan ook gaan over dingen die zij juist níet hebben gedaan. Ook gedrag van anderen op school kan een reden zijn voor een klacht. De klachtenregeling geldt alleen als je met je klacht niet op een andere plek terecht kunt. Vaak kunnen klachten over de dagelijkse gang van zaken gewoon samen besproken en opgelost worden.

Contactpersoon
De directeur is degene die in eerste instantie hulp kan bieden bij een klacht. De directeur is telefonisch bereikbaar: 0228-541456.

De vertrouwenspersoon
De vertrouwenspersoon is het meldpunt binnen de school voor klachten over: pesten, agressief gedrag, onheuse bejegening, discriminatie, geweld of (seksuele) intimidatie. Leerkrachten, ouders/verzorgers en leerlingen kunnen bij een vertrouwenspersoon terecht. Een vertouwenspersoon neemt geen standpunt in, doet niet aan waarheidsvinding maar geeft advies. Zij verwijst eventueel naar de externe vertrouwenspersoon.
De vertrouwenspersoon bij ons op school is Anke Deen: a.deen@bsjozefschool.nl


Externe vertrouwenspersoon
Als een klacht niet intern opgelost kan worden, dan komt de externe vertrouwenspersoon in beeld. Deze kijkt met u hoe de klacht het beste aangepakt kan worden. De externe vertrouwenspersoon begeleidt de klager bij alle stappen.
U kunt via de interne vertrouwenspersoon, directeur of via het bestuurskantoor in contact komen met de externe vertrouwenspersoon.